Categorieën
Marketing

Wat voor zoekmachine marketing gebruik je?

Weet jij waar je momenteel te vinden bent op de zoekmachine? Als onderneming is het natuurlijk altijd interessant om je ranking te weten op de meest gebruikte zoekmachine ter wereld. Wanneer je niet op de eerste pagina’s van Google te vinden bent is de stelling dat je onzichtbaar bent. Dit komt omdat de mens een gemak dier is en wanneer er geen resultaat is op de eerste pagina’s zal het zoekwoord aangepast worden. Dit zou betekenen dat je al honderden prospecten misgelopen bent omdat je niet direct te vinden was. Stel je nou eens voor dat je wel op de eerste pagina’s staat.

zoekmachine marketing

Organisch of niet organisch?

Het adverteren via een zoekmachine is voor steeds meer ondernemingen een normale kostenpost. Dit komt omdat de potentiële stroom aan consumenten niet te evenaren valt op elk ander manier. Zelfs een televisiereclame is discutabel qua bereik en dan hebben we het over miljoen euro’s aan advertentie budget. De vraag voor een ondernemer vandaag niet of maar wat voor zoekmachine marketing gebruikt wordt. De keuze valt tussen organisch of niet organisch. Het verschil zit het in de betaling voor content. Bij een organische advertentie is er niet direct betaald voor een advertentie maar voor een dienst. Deze dienst bestaat uit het dusdanig aanpassen van de website waardoor die beter te vinden is. Het voordeel van deze manier is dat de prospect niet het gevoel heeft dat zijn bezoek aan de website gekocht is. De mens drukt nou eenmaal sneller op organische content dan een reclame banner. Dan komen we aan bij niet organische content. In principe is niet organische content gewoon het kopen van banners op de pagina van de zoekmachine. Deze banners kunnen dan alsnog gelinkt worden aan bepaalde trefwoorden maar het blijft duidelijk een reclameboodschap.

Zo mis je veel klanten!

Wanneer je dus nog geen gebruik maakt van zoekmachine marketing ben je al flink wat prospecten misgelopen. Door contact op te nemen kan je onderneming gaan werken aan de zoekmachine marketing om je zichtbaarheid te vergroten. Stel je voor dat je de afgelopen maanden veel meer bezoekers had gekregen op je website of webshop. Natuurlijk zal niet iedereen wat kopen maar het gaat ook om de representativiteit. Naarmate je vaker naar voren schiet zal je ook sneller in het koopproces betrokken worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *